יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

1962: שבדיה – אומה לא גדולה שידעה ליצור חברה איתנה

19.3.1962

טיוטת ברכת רוה"מ לרוה"מ שבדיה בהגיעו לשדה התעופה

[…] עונג מיוחד הוא לברכך כראש הממשלה של אומה לא גדולה שידעה ליצור חברה איתנה מושתתת על עקרונות הדמוקרטיה והצדק הסוציאלי.

[…] לא שכחנו את החסד שעשו בני ארצך לאחינו שנמלטו על נפשם מהשואה הנאצית, עת קיבלה ממשלת שבדיה תחת חסותה את יהודי דנמרק שהגיעו לחופיה באותם הלילות האפלים של אוקטובר 1943. אסירי תודה אנו לכל אשר עשיתם למען יהודים אלה.

אני תקווה שבביקורכם כאן, על אף היותו כה קצר, יותן לכם לעמוד על מהותו ועיקרו של מפעלנו ועל המאמצים אשר משקיעים תושבי הארץ במטרה להפוך מדינתם לבית להמונים שבאו אלינו במשך 14 שנות עצמאותנו ושעוד מוסיפים לבוא.

מובטחני שביקור זה יביא להידוק נוסף על קשרי הידידות הקיימים בינינו.

נאום ברכה 62

2 תגובות:

  1. זה נכון להציג את הידיעה על שבדיה אבל הכותרת צריכה להיות קשורה למעשים שבן גוריון מדבר עליהם בזמן השואה - הצלת יהודי דנמרק.
    מתברר כי ממשלת ישראל הנוכחית - שלא כממשלת בן גוריון - כן שכחה את מה שעשו השבדים בזמן מלחמת העולם השנייה, ומה הפלא? הרי את הניצולים עצמם שוכחים ומתעמרים בהם - אז את מציליהם יזכרו?

    השבמחק
  2. הרלוונטיות של הכתוב לעת הנוכחית קשורה, עדיין, במבנה הסוציאל דמוקרטי שהפך את החברה השוודית לאיתנה - ומבחינה זו בצדק רומזת הכותרת לצורך בשיקום דרכה של הציונות העובדת שבן גוריון היה אדריכלה הראשי.

    השבמחק