יום שלישי, 19 במאי 2009

הבלוג של דוד בן-גוריון בתקשורת

עלו ברשת: הבלוג של בן גוריון - אחרי ג'ורג' אורוול, הגיע תורו של דוד בן גוריון לפתוח בלוג. ראש הממשלה המיתולוגי של מדינת ישראל אמנם לא משתמש רשום בפלטפורמת הבלוגים של גוגל, אבל אנשי "המכון למורשת בן גוריון" החליטו להמחיש את הרלוונטיות של כתביו ההיסטוריים גם 36 שנים לאחר מותו. בין השאר תמצאו שם פוסטים שמציגים את השמחה המהולה בעצב שחש בן גוריון ביום הכרזת המדינה, את יחסו למחליפו ראש הממשלה לוי אשכול, ומה גרם לו להבין שאין מנוס אלא ללכת לאופוזיציה.

חדש ברשת: הבלוג של דוד בן גוריון במדור "ועיקרן תחילה" באתר mako.

The Jerusalem Post: Ben-Gurion blogs from beyond grave -Thirty-five years after his death, David Ben-Gurion is passing comment on current affairs through a new blog composed entirely from his own words.

This article was also published in the journal of turkish weekly

הבלוגים הנבחרים של ''אפלטון'' לשנת 2009 – ברשימת עשרת הבלוגים המבטיחים - לא בדיוק בלוג במובן המקובל, שכן ''כותבו'' כבר אינו עימנו מזה 36 שנה. ועדיין, זהו ניסיון מעניין של המכון למורשת בן גוריון להביא את הגולשים בני זמננו להתכתב עם ההיסטוריה. חומר הגלם של הבלוג הזה הוא יומניו וזכרונותיו של ראש הממשלה הראשון שלנו, שבהם תיעד בעקביות וכמעט באובססיביות, כמעט כל פרט אפשרי. התכתבות עם נתן אלתרמן, פתק לא-פורמאלי ממשה שרת או ויכוח עם שמעון פרס – כל רט כזה הוא בסיס לדיון שיכול להימשך זמן רב. הקוראים יכולים – ואולי זו גם הציפייה – ''להתכתב'' בטוקבקים עם המנהיג המנוח.

הלינקים החמים: הבלוג של בן-גוריון (NRG) - הנה מישהו שלא ציפיתי לראות, בטח שלא בבלוגוספירה הישראלית. ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון. הבלוג שמתאר בקצרה את בן גוריון בגוף ראשון תחת המשפט: "כתבתי כמה ספרים, אבל בבלוגוספירה אני די חדש. כבר לא אתכם יותר מ-36 שנה, אבל עדיין רלוונטי לחיים שלכם, לא?". הבלוג, שהוקם כמחווה למנהיג, מכיל נאומים ואימרות של האיש והחזון.

יומני היקר, כאן דוד: (NRG) מסתבר שראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון, הוא בלוגר פעיל למדי. במכון למורשת בן גוריון, החליטו לקשר בין מורשתו של ראש הממשלה המיתולוגי לבין זמננו, ולפתוח עבורו בלוג מיוחד. בבלוג תוכלו למצוא פוסטים משעשעים של המנהיג ההיסטורי, על דעותיו ומחשבותיו מהימים של אז.

ובבלוגוספירה: בלוגרים מפורסמים בהיסטוריה: דוד בן-גוריון, בבלוג 'סיפורי סבתא'. 15 Thoughts on Israel Life in Israel גדי טאוב על הבלוג של בן-גוריון אורן צור - מדע בזיוני

4 תגובות:

  1. בן גוריות בלעדיו היו כובשים אותנו מזמן !!!

    השבמחק
  2. איזה רעיון מעולה וביצוע מצוין. אנחנו במרכז קהילתי בן גוריון בחולון שמחים על כל הצעה לחיבור בין השם- והחיים!

    השבמחק
  3. נהדר.
    תוכלו למצוא עוד חומרים באתר המכון למורשת בן-גוריון
    http://www.bgh.org.il/info/develop/biography/welcome.htm
    http://www.bgh.org.il/info/develop/lessons/lessons-001.htm

    השבמחק
  4. בן גוריון איש חזון. עליך שמעתי רבות, אבל רק בסוף שנת 1945 הבנתי שאתה האיש שיציל אותנו, את עמנו. אתה האיש שאמין לך, לא אכזבת אותי. הדרך הראשונה שצווית, הייתה לברוח מפולין לארץ ישראל. כך עשיתי וכך עשו רבים כמוני. התגלגלנו עד לגרמניה, שם הייתה אחת מהתחנות לארץ ישראל. שם פגשתי אותך ושם ראיתי בך איש חזון ומעש. בהמשך התגלגלתי לצרפת שם התכוננו לעליה ב'. עליה ו3 הרוגים בהתנקשות עם האנגלים לא שברה אותנו, לא בקשנו ועדות הקירה כי ידענו מי האיש, מי המנהיג ומה מטרתו. פרקת פלמ"ח, לח"י, אצ"ל רק איש כמוך הבין את החשיבות שבכך. לא עזרו השמצות ופיטפותים, לא צחוקים וזלזולים ולא שקרים. עד "שנשבר לך". לא "לעשות לביתך" יצאת, לא בקשת אזרחות נוספת, לא בקשת להקבר בין גדולי האומה, כי היית גדול ונשארת ענק בעייני. תודה לך דוד בן-גוריון.

    השבמחק