יום ראשון, 17 במאי 2009

מאי 1951: ביקור ראשון כראש ממשלה בארצות הברית

2.5.1951 נאום ליום העצמאות השלישי

אני יוצא הפעם מהארץ לא בלי עצב. צר לי להיעדר מחג-העצמאות השלישי במולדת. לחג זה יש השנה משמעות היסטורית מיוחדת. בחג העצמאות הראשון חגגנו נצחונות צבא הגנה לישראל. בשני - ביצור משטר דמוקרטי במדינה, כניסתנו לחברת האומות בנות החורין, כינון ירושלים מחדש לבירת ישראל.

השנה נחוג אחד המאורעות הגדולים ביותר בתולדותינו - קליטת ששים רבוא העולים הראשונים והכפלת הישוב היהודי במשך שלוש שנות קיום מדינתנו.

[...] אין זו נסיעתי הראשונה לאמריקא. בפעם הראשונה הלכתי לאמריקא לפני שלשים ושש שנה, כשגורשתי יחד עם חברי י. בן-צבי מהארץ ע"י ג'מאל פאשא בעוון הציוניות [...] מאז הלכתי לאמריקא כמה וכמה פעמים - תחילה בשליחות הסתדרות העובדים, אחר-כך בשליחות ההנהלה הציונית, כיו"ר הסוכנות היהודית.

[...] על תכנית נסיעתי לאמריקא הפעם - מוטב שאספר לאחר שובי ארצה.

ובצאתי אני שולח ברכת הפרידה לכל העם אשר בציון, ובמיוחד לחיילי צבא-הגנה-לישראל, ליחידות נח"ל וחיל המלואים ולשש מאות אלף העולים שזכו להגיע למדינת ישראל המחודשת.

להרחבה: בן גוריון מגלה את אמריקה

2 תגובות:

  1. בן גוריון היקר,

    טוב לראות שחזרת. באמת היו לי לא מעט שאלות אליך...

    אלא שכדי שנוכל לנהל דיון רציני, כדאי שאוכל לעקוב אחר התגובות. האם תוכל לסדר את זה בבלוגר? אם אתה לא יודע כיצד, אשמח לעזור: tal.yaron@gmail.com

    טוב בכל זאת, אני מבין שעליך להדביק פערים, לאחר שנפרדת מאיתנו לפני 36 שנים.

    השבמחק