יום ראשון, 21 ביוני 2009

61 שנה להטבעת אלטלנה. בן-גוריון בראיון, 18 שנה מאוחר יותר: הייתי עושה זאת שוב באותה דרך בדיוק!

וגם "אלטלנה", שכוס תרעלתה טרם טפטפה את ארסה לחיינו עד תום, היא מקור-גאווה לבן-גוריון: "זה היה הדבר הכי חמור. הכי נורא! הייתי מצוווה לירות בה בתותח ההוא גם אתמול, גם היום! בלי חרטה! הייתי עושה זאת שוב באותה דרך בדיוק! באותה דרך בדיוק! בשביל להציל העם! ועל זה הוחלט בממשלה, באותו בוקר, פה אחד! כולם הסכימו!"

מתוך "בן-גוריון מדבר"/ראיון עם דב גולדשטיין, מעריב, 28.9.1966

להרחבה: אונייה בוערת בחוף ירושלים – גילויים חדשים בפרשת אלטלנה - הארץ

2 תגובות:

  1. מעניין שהאיש הזה בן גוריון שהיה פושע מלחמה, אדם שקנס את ישכה שדמי על הטבח בכפר קאסם באגורה שחוקה, מעדיף לנמק את אלטלנה במין אמירה הזויה כמו: "הייתי עושה זאת שנית" או " כל הממשלה הצביעה בעד זה, באותו בוקר פה אחד".

    ממש נימוקים לוגיים או מוסריים, והרי ידוע שבן גוריון ניסה לחסל את בגין, ללא הצלחה, ניסוי ההרג של בגין מכונה "חיסול מרד" אבל לפי מחקרים אין שום אמת בטענה על מרד, בגין לא מרד ואפילו הוא לא הגה את אלטלנה. מדוע לא מצליח הציוני המצוי לכתוב אמת, מדוע בגין הסהרורי הפאשיסט הביא לראשונה להסכם שלום?
    האם זה מקרה שאת המלחמות ואת העינויים בבתי הכלא של השב"כ הגו אנשי בן גוריון?

    בשיח הזה בן גוריון מיוצג כ"אבא טוב" למרות שהיה איש מרושע ואלים שחירחר מלחמות, הוא גם מאלו שהגו את המיטרליזם הישראלי לדורותיו.

    הוא זה שהשית 18 שנה שלטון צבאי על ערביי ישראל, זה לא אברהם לינקולן, רק בן גוריון איש שבז לניצולי שואה והיה גזען כלפי עדות המיזרח וערבים בכלל.

    בויכוח הזה ההיסטורי גרסתו של בן גוריון הפכה למין מנטרה ציונית שמתקבלת כמענה לעובדות ולתהיות נוקבות על מעשיו המחפירים, אנו נוטים לומר כי אין לדון אותו עכשיו על מעשיו אז, אולם גם אז אנשים מסויימים ויהיו מעטים כאשר יהיו, לא ראו צורך לשתף פעולה באלימות הזו המטומטמת של בן גוריון ואנשיו.

    נדרש מחקר חדש ולא בשיח אלים בנוסח ציוני בו כל ביקורת היא "אנטי-ציונית" או "פוסט ציונית".

    העובדה היא שהחברה הישראלית בצד האלימות המפעמת בה בחוזקה היא ציונית והעובדה שהקו האלים של בן גוריון הפכה לדרך המלך, כל אדם הפשוט והשונה רואה בבן גוריון אבי האומה, האיש שלא בחל באמצעים נגד יריביו מבית ומחוץ, כולל מעשי הרג, הנה משום מה דבקים בו ובדרכו אנשים חלקם מיתממים וטוענים שהם מהמחנה ה"שפוי" הלא -אלים, הדוגל בשלום, כיצד כל הסתירות הללו מתישבות עם ההיסטוריה של אדם אלים כמו בן גוריון?

    אלטלנה היא רק מקררה אחד בו רצחנותו והטירוף הפכו לדרך הממלכתית של ישראל.

    הימין האמיתי המקדש כיבוש וגזענות היא הדרך של בן גוריון, הוא גבר על שרת המתון, והרחיק מהמיינסטרים כל גישה מתונה.

    הציונים האלימים עד היום רואים באלימות את הדרך הבלעדית, הדרך של בן גוריון.

    השבמחק
  2. נו באמת, אתה יכול להשמיץ כל מנהיג שהוא מיליטנטי מרושע ואלים, על מה אתה מתבסס ?

    צ'רצ'יל היה מליטנט כי נלחם בהיטלר ?
    וושינגטון היה מילטנט כי נלחם באנגלים ?

    על איזה לוגיקה אתה מדבר ?
    בן גוריון לחם מלחמות עצמאות ישראל, ללא מלחמותיו היו משמידים את ההיהודים וגם אם לא, ישראל לא הייתה קיימת.

    כל מדינה קמה באלימות, אין שום מדינה שקיבלה חירות ושלטון על מגש כסף, שום מדינה.

    לגבי אלטלנה, אתה שופט אותו כשאתה יושב במזגן הממוזג בביתך תחת הגנתה של מדינת ישראל, תציץ שניה למה שקורה בפלשתין השנכה עם כל אגרוני הקאסם החמאס הפתח והלא יודע מה, זה מה שרצית שיקרה ?

    כל ההתחכמיות ההיסטוריות של כל מיני חכמי על לשעבר, הטוענים שבגין לא חשב ולא רצה, גם אם זה נכון, בן גוריון נהג כפי שהבין לנכון מה שטובת העם והמדינה.

    השבמחק